Ένας μικρός αλλά αυξανόμενος αριθμός υβριδικών αυτοκινήτων και φορτηγών συνδυάζει ηλεκτροκινητήρες με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Η σχετική τεχνολογία μάλιστα αρχίζει τώρα να εξελίσσεται ραγδαία.
Προς το παρόν, τα υβριδικά συστήματα μετάδοσης αυξάνουν την τιμή πώλησης των εν λόγω οχημάτων κατά μερικές χιλιάδες δολάρια, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να πρέπει να χρησιμοποιούν το όχημά τους για αρκετά χρόνια μέχρι να επιτύχουν την απόσβεση της επιπρόσθετης αρχικής τους επένδυσης μέσω του ποσού που θα εξοικονομηθεί από τις χαμηλότερες δαπάνες για την αγορά καυσίμου. Ωστόσο, καθώς η τεχνολογία μπαταριών θα βελτιώνεται και ο όγκος παραγωγής θα αυξάνεται, η επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση των υβριδικών οχημάτων αναμένεται να μειωθεί σημαντικά.
Επιπλέον, οι καλύτερες μπαταρίες θα δώσουν το έναυσμα για την εμπορευματοποίηση των βυσματούμενων υβριδικών οχημάτων, τα οποία θα μπορούν να επαναφορτίζονται τη νύχτα μέσω του ηλεκτρικού δικτύου για να επωφελούνται του χαμηλότερου τιμολογίου σε ώρες εκτός αιχμής. Επειδή οι ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες λειτουργούν στη συντριπτική πλειοψηφία τους με εγχώριο καύσιμο (όπως άνθρακα) ή είναι πυρηνικές ή υδροηλεκτρικές, η στροφή αυτή θα μπορούσε να μειώσει την εξάρτηση των μεταφορών από το εισαγόμενο πετρέλαιο.